زندگي زناشويي خودرا با تغيير ديدگاهتان بهبود بخشيد

داستان اينطور است که پيرمردي کنار نوه هايش نشسته بود و به آنها مي گفت که در همه زندگي ها يک جنگ خيلي وحشتناک هست، جنگ بين دو گرگ.

يکي از آنها شر است: يعني ترس، عصبانيت، دشمني، طمع، خودبيني و تکبر، ترحم به خود، دشمني و خصومت، و فريب. آن ديگري خير است: يعني لذت، آرامش، فروتني، اطمينان، بخشندگي و سخاوت، حقيقت، نجابت و ملايمت، و مهر و محبت.

يکي از نوه هايش پرسيد، پدربزرگ، کداميک از اين گرگ ها در جنگ برنده مي شوند؟ پدربزرگ به چشمان او خيره شد و جواب داد، آني که بهش غذا بدهيد.

اين داستان کوتاه حقيقتي بسيار گسترده ژرف در خود دارد. اين شما هستيد که انتخاب مي کنيد که به کدام ويژگي ها، اعتقادات و ارزش ها توجه کنيد. و آن خصوصياتي که روي آنها تمرکز کنيد، زندگي شما را از آن خود مي کنند.

اگر بخواهيد بطور مداوم روي مشکلات زندگي زناشويي تان متمرکز شويد، باعث ميشود رابطه تان حتي بدتر از آنچه که واقعاً هست به نظر برسد.

اگر هميشه به اشتباهاتي که مرتکب شده ايد و اينکه چقدر از همسرتان عصباني و ناراحت هستيد فکر کنيد، عصبانيتتان بيشتر و بيشتر خواهد شد و خاطره هاي خوشي که با هم داشته ايد را هم خراب مي کند. وقتي اين اتفاق مي افتد، ديگر نمي توانيد يک تصوير متعادل از زندگيتان ببينيد.

هرچه انرژي بيشتري را صرف پرداختن به مسائل منفي زندگيتان صرف کنيد، همه چيز بدتر و نااميدانه تر به نظر خواهد رسيد.

و وقتي به بخش منفي زندگيتان غذا مي دهيد، انرژي خلاقه تان يخ زده و از بين ميرود. درنتيجه، ديگر توانايي کشف راه حل هاي ياري رساننده يا داشتن ديدگاهي تازه و بکر را نخواهيد داشت.

با افکارتان، اعتقاداتتان، و رفتار و اعمالتان روي ديدگاهتان از واقعيت تاثير مي گذاريد. به گفته کاترين مانسفيلد، براي تغيير رفتارمان، نه تنها بايد به زندگي از يک ديد متفاوت نگاه کنيم، بلکه زندگي هم خود، متفاوت خواهد شد.

ظاهر زندگي به اين دليل متفاوت مي شود و تغيير مي کند که رفتارها و عملکردهاي خود ما تغيير کرده است.

در هر زمان، اين شما هستيد که تصميم مي گيريد، درمورد اتفاقات و رويدادهاي زندگيتان و انسانهاي درون آن، با چه ديدي نگاه کنيد. اين تعبيرها تجربه شما را از واقعيت شکل مي دهد و بر ظرفيت شما در زندگي تاثير مي گذارد. همچنين بر انتظارات و توقعات شما در مورد زندگي اثر مي کند.

وقتي انتخاب کنيد که خصوصياتي مثل محبت، صداقت، آرامش و لذت را در خودتان ايجاد کنيد، اين خصوصيات خيلي راحت زندگي و ازدواجتان را از اين رو به آن رو خواهد کرد.

وقتي تصميم مي گيريد که حس خشونت، دشمني، عصبانيت، حقه و نيرنگ و ترس را در زندگيتان کم کنيد و از بين ببريد، انرژي بيشتري براي توليد راه حل هاي خلاقانه براي مشکلات زناشوييتان پيدا مي کنيد.

هرچه مثبت تر شويد، انرژي مثبت بيشتري به درون رابطه تان با همسرتان مي آوريد و وقتي اين اتفاق مي افتد، اتفاقات بسيار جالب و شگفت انگيز در زندگيتان روي خواهد داد.

نکات زير مي تواند به شما کمک کند که چطور به خودتان ياد بدهيد که روي نقاط مثبت در ازدواج و زندگيتان تمرکز کنيد:

1. هر روز وقت بگذاريد و چيزهايي را که به خاطر آن در زندگيتان ممنون و شکرگذار هستيد را ليست کنيد. حتي چيزهاي خيلي کوچکي که معمولاً ناديده گرفته مي شوند مثل سه وعده غذايي که در روز مي خوريد، حمام داغ، گرما، يخچال و اجاق گاز، آب لوله کشي، امکانات پزشکي، و دوستانتان.

2. هر روز نقاط مثبت و ويژگي هاي مثبت همسرتان را به خودتان يادآور شويد. به خاطر بياوريد که اولين بار چه ويژگي همسرتان شما را به او جذب کرد. يادتان بياوريد که چطور همسرتان پايه هاي رشد و ترقي شما را بنا کرد و چقدر از اين تجربه چيز ياد گرفته ايد.

3. در دفتر خاطرت روزانه تان درمورد ويژگي ها مثبتي که درخودتان وجود دارد که مي خواهيد آنها را رشد داده و ارتقاء بخشيد، بنويسيد. اينها رفتارها، باورها، و ارزشهايي را شامل مي شود که مي خواهيد روي آنها متمرکز شويد و مي خواهيد که رشد کرده و زندگيتان را در بر گيرد.

4. به کتابخانه يا کتابفروشي برويد و چند نمونه کتاب و CD الهام بخش خريداري کنيد. هر روز وقت بگذاريد و اين کتاب ها را مطالعه کنيد يا به اين نوارها گوش دهيد. مطمئناً بسيار مثبت، اثربخش و الهام بخش خواهند بود.

5. وقت کمتري را با دوستان يا اعضاي خانواده تان که افرادي منفي باف هستند و جز حس نااميدي و افسردگي چيزي به شما نمي دهند، بگذرانيد. اين افراد که انرژي مثبت شما را مي گيرند و از بين مي برند، مثل خون آشام هستند. درعوض سعي کنيد دوستان جديد پيدا کنيد که برايتان مثبت، حمايت کننده و نيروبخش باشند.

نويسنده: حميد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر